Ból schodzących z gór

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Czas wolny i piękna pogoda sprzyjają aktywnym wyjazdom. Kochacie chodzenie po górach? My też! Jednak coraz więcej miłośników trekkingów zgłasza się do nas z bólami kolan. Część z nich nasila się właśnie podczas schodzenia ze szczytu lub bezpośrednio po górskiej wycieczce.

• Jaka jest jego przyczyna?
  • Co powinniśmy w takim momencie zrobić?
  • Jak wygląda proces diagnozy i leczenia?

𝗕𝗼́𝗹 𝘀𝗰𝗵𝗼𝗱𝘇𝗮̨𝗰𝘆𝗰𝗵 𝘇 𝗴𝗼́𝗿 – tak określamy tę dolegliwość – to dosyć popularny rodzaj bólu, który występuje w konkretnej sytuacji i konkretnym miejscu kolana. To tzw. 𝗸𝗼𝗻𝗳𝗹𝗶𝗸𝘁 𝗳𝗮ł𝗱𝘂 𝗽𝗿𝘇𝗲𝗱𝗻𝗶𝗼-𝗯𝗼𝗰𝘇𝗻𝗲𝗴𝗼 (ang. Antero Lateral Impingement Syndrome, w skrócie ALIS). Jego przyczyną jest obrzęk fałdu błony maziowej po dłuższym wysiłku. Błona maziowa zostaje „przyszczypana” przez prostujące się kolano w trakcie schodzenia ze zbocza, powodując punktowy ból w przedniej części.

Znasz ten rodzaj bólu? Jeśli tak to nie zwlekaj z wizytą u ortopedy! Jeżeli podczas badania wykluczymy inne przyczyny bólu np. uszkodzenie łąkotki, leczenie jest bardzo proste – zazwyczaj wystarczy miejscowe podanie leku przeciwzapalnego oraz rehabilitacja.

Serdecznie zapraszamy na konsultacje do specjalistów Szpitala Świętego Łukasza. Sami kochamy sport i prowadzimy aktywny tryb życia. Wiemy, jak ważny jest szybki powrót do formy i zdrowia. Zaufaj nam!