Twoje dziecko może zrobić karierę w sporcie BEZ RYZYKA!
8 września, 2020
IRON MAN Centrum Ortopedii Sportowej
16 września, 2020

Kinga Wojtasik w naszym Szpitalu

Zaufała nam polska siatkarka plażowa, medalistka mistrzostw świata i mistrzostw Europy – Kinga Wojtasik.

W Szpitalu św. Łukasza ortopedzi bardzo dobrze znają specyfikę każdego sportu i to, czego organizm potrzebuje, aby bezpiecznie rywalizować na najwyższym poziomie w zawodach. Szpital św. Łukasza oferuje nowoczesne techniki leczenia w zakresie ortopedii sportowej w celu szybszego powrotu do zdrowia sportowca oraz zapobieganiu dalszym kontuzjom.

JAK KONTUZJE SIATKARSTKIE LECZĄ SPECJALIŚCI W SZPITALU ŚW. ŁUKASZA?

Uszkodzenie stożka rotatorów

Do uszkodzenia ścięgien stożka rotatorów może dojść w trakcie wykonywania prac obciążających ścięgna lub podczas uprawiania sportów. Najczęściej są to siatkówka, koszykówka, piłka ręczna, tenis lub pływanie.

Uszkodzenie objawia się dolegliwościami bólowymi, ograniczeniem ruchu w stawie oraz osłabieniem siły mięśniowej w okolicy barku.

Czasem odpoczynek i fizjoterapia mogą być wystarczające, aby złagodzić ból. Jeżeli jednak objawy długo nie ustępują, lekarz może zlecić odpowiednie badania obrazowe, np. ultrasonografię (USG), badanie rezonansem magnetycznym (MR) i zdjęcie rentgenowskie (RTG).

Urazy palców

Palce są narażone na urazy podczas uprawiana różnych sportów, w tym siatkówki. Typowe urazy palców obejmują złamania, zwichnięcia oraz zerwania ścięgien i więzadeł.

Jeśli sportowiec odczuwa silny ból, brak ruchomości, pojawia się zasinienie, ważna jest konsultacja z lekarzem. Leczenie może się znacznie różnić w zależności od urazu.

Skręcenie (zwichnięcie) kostki, skręcenie stawu skokowego

Kontuzje kostki są najczęstszymi urazami występującym u siatkarzy. W przypadku skręcenia stawu skokowego należy jak najszybciej rozpocząć odpowiednią rehabilitację. Zazwyczaj takie urazy można leczyć nieoperacyjnie. Czasami jednak skręcenia kostki mogą być związane ze złamaniami lub urazami chrząstki. Utrzymujący się ból po kilku tygodniach powinien skłonić do konsultacji z lekarzem i wykonania odpowiednich badan obrazowych. W szczególnych przypadkach, kiedy leczenie nie zostało wdrożone odpowiednio wcześnie, konieczne może być wykonanie operacji.

Zapalenie więzadła rzepki

Zapalenie ścięgna rzepki często występuje u sportowców, którzy wykonują powtarzalne skoki. Więzadło rzepki łączy rzepkę z kością piszczelową i pełni kluczową rolę w procesie przekazywania sił mięśni uda.

Zapalenie więzadła u profesjonalnych sportowców może doprowadzić do konieczności przerwania kariery.

Pomocna w tym przypadku może się okazać fizjoterapia i ćwiczenia ukierunkowane na rozciąganie i wzmacnianie.

Zdarza się jednak, że zapalenie ścięgna rzepki utrzymuje się pomimo wdrożonego leczenia i konieczna jest operacja.

Ból dolnej części pleców

Dolna część pleców jest częstym źródłem przewlekłego bólu wśród siatkarzy. Przyczyną większości bólu krzyża jest trwałe napięcie mięśni lub więzadeł. Ból zwykle ustępuje po dobrym odpoczynku, fizjoterapii i odpowiednim treningu sportowym.

Jeśli bólowi krzyża towarzyszy ból promieniujący do nóg oraz drętwienie lub osłabienie nóg, przyczyną może być nawet przepuklina dysku. W przypadku bólu promieniującego, rezonans magnetyczny może być pomocny w ocenie obecności przepukliny dysku. W większości przypadków siatkarze mogą wrócić do gry po ustąpieniu bólu, drętwienia i osłabienia.

Podczas uprawiania sportu ważne jest utrzymanie dobrej kondycji. Jeżeli zauważysz u siebie jakiekolwiek dolegliwości, które mogą świadczyć o nieprawidłowościach, skontaktuj się ze specjalistą.

Tel. do rejestracji: