Kontuzje i urazy w sporcie – lepiej zapobiegać niż leczyć! - Ortopedia Sportowa
12 lutego, 2020
INFORMACJA DLA PACJENTÓW – Koronowirus
13 marca, 2020

Kontuzje i urazy w sporcie – lepiej zapobiegać niż leczyć!

Kontuzje i urazy w sporcie – lepiej zapobiegać niż leczyć! ⚽️

Uprawianie sportu ma wiele korzyści, ale szczególnie w przypadków amatorów, bez odpowiedniej profilaktyki i ochrony naszego ciała, możemy narazić się na niepotrzebne kontuzje 🤕

❗️WAŻNE: Pojęcia urazu i kontuzji stosuje się wymiennie, jednak pamiętaj, że kontuzja jest następstwem urazu.
Objawy, takie jak lekki ból czy obrzęk, mogą zamienić się w uciążliwą kontuzję, która na długi czas wykluczy nas z wszelkiej aktywności fizycznej 💔

Co robić?
▪️nigdy nie rozpoczynaj ćwiczeń bez właściwie wykonanej rozgrzewki i pamiętaj o rozciąganiu po wykonanych ćwiczeniach,
▪️dopasuj ćwiczenia do możliwości swojego organizmu – nie przeciążaj się,
▪️stosuj odpowiednio dobrany sprzęt sportowy,
▪️jeśli dane ćwiczenie sprawia ci krótki lub długotrwały ból spróbuj czegoś innego,
▪️pamiętaj o prawidłowej technice – zawsze warto na początku sięgnąć po poradę specjalisty,
▪️nie ignoruj bólu.

⚠️ Na co powinieneś zwrócić uwagę? ⚠️
▪️obrzęk,
▪️ból przy dotykaniu i uciskaniu danej okolicy,
▪️osłabienie mięśni i ograniczenie ich ruchomości,
▪️ból przy ruchu, który nasila się po wysiłku.

Pamiętaj o udaniu się do lekarza, gdy zauważysz u siebie jeden z wyżej wymienionych objawów – mogą one być także ostrzeżeniem przed rozwijającą się chorobą i konieczna będzie wizyta u specjalisty 🚑

👉 Zapraszamy na naszą grupę FB – Ortopedia Sportowa – http://bit.ly/ortosportfb
👉 Więcej znajdziecie stronie www.ortopedia-sportowa.pl

Podobało się? Podziel się z innymi